Felanmälan, Ärende och Kontaktuppgifter


Anmälan av fel

Felanmälan hos fastighetsförvaltaren Nabo kan göras på flera olika sätt:

  • Via hemsida och formulär för felanmälan, dygnet runt – rekommenderas då du erhåller kvittens på din anmälan!
  • Via telefon, vardagar mellan klockan 07.00 – 16.00, 010-288 00 26.
  • Akut via jourtelefon, utanför kontorstid mellan klockan 16.00 – 07.00 och helger,
    010-288 00 26. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person.

Observera att ärenden på jourtid debiteras extra. Medlem kan komma att debiteras för jourutryckningen.


Anmälan av skadedjur och skadeinsekter

Föreningen har avtal med Nomor för bekämpning av skadedjur och skadeinsekter. Har du problem kontaktar du Nomor antigen via kontaktformulär på deras hemsida eller på telefon: 0771-122 300.

Kostnaden täcks av föreningens fastighetsförsäkring och åtgärd utförs utan självrisk.


Ärende

Ett generellt ärende, ej felanmälan, hos fastighetsförvaltaren kan skapas enligt nedanstående guide.

Välj LOGGA IN i menyn.

  1. Ange ditt personnummer.
  2. Klicka på LOGGA IN.
  3. Starta BankID på din dator eller i appen på din telefon och identifiera dig.
  1. I menyn till vänster, klicka på Ärenden.
  2. Klicka på den orange knappen Skapa nytt ärende.
  1. Ett formulär för att skapa ett ärende öppnas.
  2. Välj en lämplig rubrik på det ärende som du vill skapa.
  3. Skapa ett ärende med: Välj Förvaltare
  4. Skriv en tydlig och utförlig beskrivning av ditt ärende.
  5. Välj prioritet och när du önskar att ärendet ska vara besvarat eller klart.
  6. Om du vill bifoga en fil såsom t.ex. dokument eller foto går det bra.
  7. Klicka på Skapa ärende.

Kontaktuppgifter

Bostadsrättsförsäkring

BRF Skuruberg har tecknat en gemensam bostadsrättsförsäkring hos Protector. Det innebär att du som lägenhetsinnehavare inte behöver ha ett bostadsrättstillägg till din hemförsäkring. Har du frågor kontaktar du Protector via deras hemsida eller på telefon: 08-410-637 00.

Det är ett absolut krav att varje lägenhetsinnehavare har en gällande hemförsäkring.


Fastighetsförvaltare

Kontakt med fastighetsförvaltaren Nabo kan göras:

  • Via hemsidan (www.nabo.se) genom att skapa ett ärende, se guide ovan under rubriken Ärende.
  • Via telefon, vardagar 09.00 – 12.00, 010-288 00 27.
  • Via mejl: boende@nabo.se, dygnet runt.

Styrelsen

Som medlem kontaktar du styrelsen genom fastighetsförvaltarens kundportal.

I guiden nedan och exemplet avser medlem Elsa Eriksson inkomma med en motion till styrelsen inför kommande årsstämma.

Välj LOGGA IN i menyn.

  1. Ange ditt personnummer (ååååmmdd-xxxx).
  2. Klicka på LOGGA IN.
  3. Starta BankID på din dator eller i appen på din telefon och identifiera dig.
  1. I menyn till vänster, klicka på Ärenden.
  2. Klicka på den orange knappen Skapa nytt ärende.
  1. Ett formulär för att skapa ett ärende öppnas. Välj en lämplig rubrik på det ärende som du vill skapa, i detta exempel “Motion till föreningsstämma”.
  2. Skapa ett ärende med: Styrelse
    OBS! Det är viktigt att valet Styrelse gör för annars tillskrivs ärendet fastighetsförvaltaren
  3. Skriv en tydlig och utförlig beskrivning av ditt ärende.
  4. Rulla ner i bilden.

Bifoga en fil om du vill, till exempel ett dokument, genom att klicka på “+ Lägg till fil”.

  1. Välj det dokument som du vill bifoga.
  2. Klicka på Open eller Öppna.
  1. Det dokument som du bifogat är nu uppladdat till kundportalen och en del av det ärende och meddelande du skapat till styrelsen.
  2. Klicka på den orange knappen Skapa ärende.

En kvittens med ett unikt ID-nummer skapas för ditt ärende och styrker att du skickat in ditt meddelande och ärende till styrelsen.

error: Content is protected !!
BRF Skuruberg i Nacka