Styrelsen
Verksamhet regleras av föreningens stadgar som grundar sig på Bostadsrättslagen. Styrelsens ledamöter väljs på föreningens årsstämma, som normalt hålls varje år i april-maj, efter förslag från valberedningen. Inom sig delar styrelsen upp roller, arbetsuppgifter och ansvarsområden. Styrelsen möts cirka en gång i månaden och går igenom ekonomi, löpande förvaltning, pågående aktiviteter eller entreprenader. Styrelsen får också ta ställning till förfrågningar från medlemmar och fattar beslut i löpande frågor som gäller föreningens skötsel. Större förändringar beslutas på årsstämman.
Kontakt med styrelsen
Kontakt med styrelsen görs via något av följande två sätt:
- Medlem i föreningen – Via Nabos kundportal, vänligen se instruktion i menyn För Medlemmar – Felanmälan och Kontaktuppgifter.
- Ej medlem i föreningen – Via formulär som återfinns längst ner på varje sida denna hemsida och har en symbol som ser ut som ett brev .
Roll | Namn |
---|---|
Ordförande | Marcus Lodén |
Vice ordförande | Jens Gyllving |
Kassör | Jonas Örn |
Sekreterare | Frida Janneson |
Ledamot | Tulle Edman |
Suppleant | Ingrid Edlund |
HSB ledamot | Fredrik Näverfelt |
Informationen uppdaterad: 2023-08-06
Övriga roller och funktioner i föreningen
Nedan finner du namn på övriga roller och funktioner i föreningen.
Roll | Namn |
---|---|
Ansvarig för dataskyddsförordning (DSF, eng. GDPR) | Marcus Lodén |
Ansvarig för systematiskt brandskyddsarbete (SBA) | Frida Janneson |
Internrevisor | Frida Sylvén |
Valberedning | Birgitta Carlsson (ordförande) |
Valberedning | Manni Björk |
Valberedning | Rikke Olsen |
Tvättstugetomte | Elisabeth Nagy |
Informationen uppdaterad: 2023-08-06