Styrelsen
Verksamhet regleras av föreningens stadgar som grundar sig på Bostadsrättslagen. Styrelsens ledamöter väljs på föreningens årsstämma, som normalt hålls varje år i april-maj, efter förslag från valberedningen. Inom sig delar styrelsen upp roller, arbetsuppgifter och ansvarsområden. Styrelsen möts cirka en gång i månaden och går igenom ekonomi, löpande förvaltning, pågående aktiviteter eller entreprenader. Styrelsen får också ta ställning till förfrågningar från medlemmar och fattar beslut i löpande frågor som gäller föreningens skötsel. Större förändringar beslutas på årsstämman.
Kontakt med styrelsen
Kontakt med styrelsen görs via något av följande två sätt:
- Medlem i föreningen – Via Nabos kundportal, vänligen se instruktion i menyn För Medlemmar – Felanmälan och Kontaktuppgifter.
- Ej medlem i föreningen – Via formulär som återfinns längst ner på varje sida denna hemsida och har en symbol som ser ut som ett brev .
Roll | Namn |
---|---|
Ordförande | Tomas Sjulander |
Vice ordförande | Dag Gustavsson (avgick 2023-02-06) |
Sekreterare | Johan Vikner |
Kassör | Jonas Örn |
Ledamot | Jens Gyllving |
Ledamot | Julia Landgren (avgick 2023-02-15) |
Ledamot | Miriam Kronberg |
HSB ledamot | Fredrik Näverfelt |
Övriga roller och funktioner i föreningen
Nedan finner du namn på övriga roller och funktioner i föreningen.
Roll | Namn |
---|---|
Brandskyddsansvarig | Miriam Kronberg |
Internrevisor | Marcus Lodén |
Valberedning | Birgitta Carlsson |
Valberedning | John Hultman |
Valberedning | Tulle Edman (ordförande) |
Tvättstugetomte | Elisabeth Nagy |